    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyksztalcenie
    Date: Wed, 12 Dec 2007 20:38:32 +0100

    "Monika" <m...@o...pl> wrote
    > Pomyslalam o kontakcie z klientami, moze jakies PR ale czy takie studia mi
    > w tym chociaz troche pomoga. Moze po prostu zrobic studia zeby miec
    > wyksztalcenie, a szukac pozniej szczescia gdzies indziej.
    > Mozesz mi cos wiecej doradzic.

    Myślę, że pomogą. Znam paru ludzi po stosunkach, często ci co nie byli
    zdecydowani w liceum wybierali taki kierunek. .W czasie studiów najczęściej
    jednak szli w ścieżkę ekonomiczną, nawet przebranżawiając się na finanse czy
    handel międzynarowody, bo takie jest zapotrzebowanie rynku i tyle. Nie
    przejmuj się w liceum człowiek jescze nie jest zdecydowany.
    PR, marketing..., tak, trochę pomogą, tyle, że musiałabyś na studiach coś
    robić, wolontariat, organizacje, gazetka studnecka itp. Bo prawda jest taka,
    że humanistów jest dużo, a w gospodarce zapotrzebowania dla nich jest mało.
    I później każdy z nich mówi, że pójdzie do PR czy marketingu. Filozof,
    socjolog, stosunki, itp... Tyle, że to są fajne działy PR itp, rozwojowe,
    ale bez przesady jeśli chodzi o głebokość (zapotrzebowanie) tego rynku. Jak
    lubisz ludzi to w końcu możesz zawsze pracować w handlu międzynarodowym,
    tyle, że nie unikaj takich zagadnień na studiach czy praktykach.
    Powiem jeszcze tak, studia nie są aż takie ważne jeśli chodzi o kierunek,
    zwłaszcza w takich "miękkich" komórkach w naszych firmach.