  • Data: 2007-12-12 19:11:58
    Temat: Re: wyksztalcenie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Monika" <m...@o...pl> wrote
    > jestem w ostatniej klasie ogolniaka, mysle o studiach
    > chcialabym studiowac stosunki miedzynarodowe, 3 lata licencjat
    > czy ktos skonczyl ten kierunek? kim wlasciwie bede po ukonczeniu tych
    > studiow i gdzie ewentualnie znajde zatrudnienie? np. czym bede mogla sie
    > zajmowac?

    Po pierwsze, zależy od uczelni i specjalności jaką wybierzesz.
    Po drugie, Ogólnie powiem tak, że weź sobie kilka gazet i zobacz kogo
    szukają do pracy aktualnie.
    Po trzecie. Tego typu studia dają ogólne przygotowanie, dużo rzeczy można
    robić po nich, zwłaszcza jak albo studia wiązą się z ekonomią, jest taka
    specjalizacja (wtedy praca w handlu, firmach) albo masz niesamowitą
    osobowośći-będziesz coś robić na studiach i jakoś się gdziesz zaczepisz
    (fundacje, media, urzędy, nie wiem). Ale jak coś jest ogólne to ma też wadę,
    jest takie nijakie.
    Tyle, że jak chcesz się zajmować czymś ekonomicznym to idź na konkretne
    studia z finansów (księgowi, banki) czy zarządzania, będzie wiadomo bardziej
    kim jesteś.
    Po czwarte. Jak chcesz wiedzieć co będziesz robić po studiach, to idz na
    inżynierię jakąś albo medycyne, to są dość predyktywne kierunki. Po innych
    to teraz cieżko powiedzieć, życie pokaże, od pucybuta do milionera. Nie
    twierdzę, że inne są gorszę, dają po prostu bardziej zróżnicowane szanse,
    tyle, że ciężko przewidzieć, gdzie Cie los rzuci.
    Po piąte, idź do szkoły czy na jej stronę, zobacz jaki jest program zajęci,
    przedmioty itp.

    A czemu akurat taki kierunek Ci zainteresował???