  • Data: 2004-08-30 18:16:14
    Temat: Re: wykorzystanie wizerunku banknotu
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 30 Aug 2004 20:04:57 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > dokumentów.
    >
    > W takim razie stwierdzenie uczestnictwa w spółce też nie jest
    > dokumentem? Eh... :)

    Banknot tudziez moneta jest materialna postacią pieniądza emitowanego
    ptrzez NBP. A karalne jest podrabianie PIENIĘDZY lub dokumentów

    > Genialne. A w jakiej postaci otrzymuję te 100 zł? W muszelkach?
    > Kiedyś otrzymałbyś w złocie.

    Kiedyś. Ale nie teraz. Co czyni cała argumentację bezzasadną. Poza tym
    wymienialnośc banknotów na złoto nie czyni ich jednocześnie dokumentami.
    Tak samo mógłbyś powiedzieć, ze wymienialność złotówek na dolary czyni je
    dolarami.

    > Banknot zaś bez wątpienia jest dokumentem, to nawet widać z samej nazwy.

    Tak? A dowodem jakiego prawa, stosunku prawnego lub okoliczności mającej
    znaczenie prawne jest ów banknot? Czy mam przez to rozumieć, że pieniądzem
    są tylko monety? I rozmieniając 10 zł na 5 x 2zł wymieniam dokument na
    pieniądz?

    > surogatem pieniądza i dokumenem obligacyjnym.
    >
    > Banknot jest dokumentem, który pełni rolę pieniądza.
    >
    > pieniądz (słownik języka polskiego)
    > 1. ekon. 'powszechny i stały ekwiwalent towarów, miernik wartości i
    > środek wymiany wszystkich dóbr'
    > 2. zwykle w lm 'moneta lub banknot obiegowy; też: majątek, fundusz,
    > zasoby'

    Banknot nie jest dokumentem, jest natomiast materialną postacią pieniądza.
    Co wynika zresztą z przytoczonej wyżej definicji pieniądz=banknot

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!