  • Data: 2004-08-30 19:50:26
    Temat: Re: wykorzystanie wizerunku banknotu
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Banknot tudziez moneta jest materialna postacią pieniądza emitowanego
    > ptrzez NBP. A karalne jest podrabianie PIENIĘDZY lub dokumentów

    I owszem. Ale moneta nie przestaje być monetą, banknot nie przestaje być
    dokumentem.

    > Kiedyś. Ale nie teraz. Co czyni cała argumentację bezzasadną. Poza tym

    Nie ma znaczenia czy kiedyś, czy teraz, czy w przyszłości znowu tak nie
    będzie.
    Banknot do dokument wystawiany przez bank.

    > wymienialnośc banknotów na złoto nie czyni ich jednocześnie dokumentami.
    > Tak samo mógłbyś powiedzieć, ze wymienialność złotówek na dolary czyni
    > je dolarami.

    Chyba ździebko pomieszała Ci się argumentacja. Nie twierdzę przecież, że
    banknot to złoto, a tak by wychodziło z Twojego przykładu.

    > Tak? A dowodem jakiego prawa, stosunku prawnego lub okoliczności
    > mającej znaczenie prawne jest ów banknot? Czy mam przez to rozumieć, że
    > pieniądzem są tylko monety? I rozmieniając 10 zł na 5 x 2zł wymieniam
    > dokument na pieniądz?

    Pieniądz to pojęcie głównie abstrakcyjne. Pieniądzem może być muszelka -
    tak jest w niektórych kulturach - może być moneta i może być dokument,
    a może być także elektroniczny zapis.

    > Banknot nie jest dokumentem, jest natomiast materialną postacią
    > pieniądza. Co wynika zresztą z przytoczonej wyżej definicji
    > pieniądz=banknot

    Widać jesteś uodporniony na fakty.
    Ta materialna postać pieniądza to właśnie dokument.
    Ale ja nie mam zamiaru tracić czasu na przekomarzanie się co do
    znaczenia słowa, zachęcam do zapytania kogoś od j. polskiego , może
    takiemu komuś uwierzysz.

    pozdrawiam
    Arek

    --