    From: Bungo <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wykonanie strony www - prawo autorskie a licencja
    Date: Mon, 11 Sep 2006 21:14:03 +0200

    MK napisał(a):

    > Firma A zleca wykonianie strony www osobie Y ktora to osoba wystawia za ta
    > usluge fakturke.
    > Przez pewien okreslony czas osoba Y dokonuje aktualizacji strony
    > nieodplatnie. Po tym okresie ma juz placone za zmiany.

    to nie ma nic do rzeczy

    > Ze wzgledu na opieszalosc osoby Y i zbyt dlugi czas oczekiwania na dokonanie
    > zmian, firma A postanawia zakonczyc wspolprace z osoba Y i zatrudnic do tego
    > osobe inna.

    to tez sa informacje zbedne.

    > I tu zaczynaja sie problemy
    > Osoba Y twierdzi ze jesli tak to ona zdejmuje z serwera strone bo ta strona
    > jest jej.

    Autorskie prawa osobiste sa niezbywalne

    > A teraz pytanie czy dobrze rozumuje
    >
    > Osoba Y jest autorem tej strony i ma do niej prawa autorskie.

    autorskie prawa osobiste.

    > Wlascicielem licencji do tej strony jest firma A i ona moze z ta strone
    > przeniesc na inny serwer, zdjac ja itp.

    licencji nie nabywa sie na podstawie faktury, tylko na podstawie umowy
    o przeniesieniu autorskich praw majatkowych.

    > Jesli w licencji (pisemnie) nie jest zabroniona zmiana/przerobka tej strony
    > przez firma A to ta firma ma pelne prawo ja zmieniac, aktualizowac itp.

    Nie. moze zmieniac jesli jest napisane ze moze. Jezeli licencja nie
    upowaznia do zmian - to oczywiscie nie moze.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)