    Subject: Re: wycofanie się z zawartej ustnej umowy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <60674afb$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <606c39b1$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <606c6bfb$0$23913$65785112@news.neostrada.pl>
    <606c9795$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <607171a9$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <60717fab$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <607228ed$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <6072be76$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 11 Apr 2021 11:22:44 +0200

    > Jeśli umowa przestępna ma pełnić rolę umowy, która zobowiąże (choćby w
    > przyszłości) do przeniesienia własności nieruchomości, to z przyczyn
    > opisanych już przeze mnie uważam, że ma być zawarta przed notariuszem.

    > Ale ja nie jestem "Internet", i mam swoje zdanie. :-) W internecie różne
    > dziwne rzeczy piszą. Warto poczytać, ale swój rozum trzeba mieć.

    Ale tu nie chodzi o Twoje zdanie, tylko o podstawę prawną.
    Podaj artykuł, który od umowy przyrzeczenia zawarcia umowy
    wymaga formy notarialnej (albo nawet pisemnej).
    Jest dokładnie tak jak Ci wytłumaczył Dawid: może być w formie notarialnej,
    bo to jest pomocne w egzekwowaniu zapisów, ale nie jest wymagane.
    Czyli pomaga w realizacji ale nie jest prawnie wymagana w tej formie.

    Zgadzam się tylko w kwestii rozumu.
    Ja też bym zawierał notarialnie, ale jak ktoś lubi puste obietnice,
    to nikt mu nie zabrania.