  • Data: 2021-03-31 18:44:34
    Temat: Re: wycofanie się z zawartej ustnej umowy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja tam widze:
    >
    > "§ 2. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej inną formę
    > szczególną, czynność dokonana bez zachowania tej formy jest
    > nieważna. Nie dotyczy to jednak wypadków, gdy zachowanie formy
    > szczególnej jest zastrzeżone jedynie dla wywołania określonych
    > skutków czynności prawnej"
    >
    > Ale na jakiej podstawie twierdzisz, ze i przedwstepna powinna byc
    > notarialna ?

    Na podstawie art. 158 kc. Umowa zobowiązująca do przeniesienia własności
    nieruchomości powinna być zawarta w formie aktu notarialnego.

    > A przy okazji Art. 390. § 1. Jeżeli strona zobowiązana do zawarcia
    > umowy przyrzeczonej uchyla się od jej zawarcia, druga strona może
    > żądać naprawienia szkody, którą poniosła przez to, że liczyła na
    > zawarcie umowy przyrzeczonej. Strony mogą w umowie przedwstępnej
    > odmiennie określić zakres odszkodowania.
    Tylko zawartej w formie ustnej umowy nie mamy. Powiedzmy, ze strony
    wyraziły zamiar jej zawarcia. Gdyby zawarły, to wówczas można by mówić,
    że są jakiekolwiek skutki.

    > § 2. Jednakże gdy umowa przedwstępna czyni zadość wymaganiom, od
    > których zależy ważność umowy przyrzeczonej, w szczególności
    > wymaganiom co do formy, strona uprawniona może dochodzić zawarcia
    > umowy przyrzeczonej.

    No, gdyby to była notarialna umowa przedwstępna, to przy pewnych
    założeniach (nie chce mi się szukać jakich, ale coś tam ma być wpisane w
    treść) faktycznie by powodowała skutki.

    > Wiec chyba jednak lepiej poinformowac o rezygnacji, rowniez ustnie.

    Może to cyniczne, ale informując o rezygnacji przyznajesz, że w ogóle
    chciałeś. Odradzam.

    --
    Robert Tomasik