  • Data: 2013-04-14 11:43:24
    Temat: Re: www i ciasteczka
    Od: PlaMa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-14 12:39, Zenon Kluska pisze:

    > Tak samo jak po drodze mam prawo jeździć każdym modelem auta, oraz
    > samemu decydować czy mam otwarte, czy zamknięte okno, tak samo w
    > internecie mam prawo decydować z jakiej przeglądarki korzystam i
    > dowolnie sobie ją konfigurować.

    A oni mają prawo decydować jak działa ich serwis i stworzyć go tak by
    działał wyłącznie z cookies i wyłącznie na nowszych przeglądarkach.
    Analogia do publicznej drogi jest chybiona bo mówimy o prywatnych
    serwisach i prywatnych stronach. Twoje żądanie by strony działały tak
    jak Tobie to odpowiada jest totalnie bez mocy (nie będę się zagłębiał
    czy ma jakiś sens czy nie - osobiście mam poblokowane cookies jak tylko
    można i za każdym razem je usuwam przy wyłączaniu się przeglądarki, a
    strony, które nie działają przy tych ustawieniach po prostu omijam).
    Idąc Twoim tokiem rozumowania to za miesiąc zaatakujesz ich, że nie masz
    czcionki, którą oni stosują i żądasz zamiany wszystkich tekstów na ariala.

    > Jakoś serwisy www przestrzegają ostatnio wprowadzonego wymogu
    > informowania o ciasteczkach, czyli jednak jakieś prawo ich obowiązuje,
    > prawda? Jakie to prawo?

    Nakaz unii europejskiej dotyczący bezpieczeństwa i prywatności w sieci.
    Bzdura straszna i tylko utrudnia życie zamiast je ułatwiać.