  • Data: 2006-07-02 07:27:18
    Temat: Re: wspolwlasnosc - zgoda na remont
    Od: "bz" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > zakładając, że masz zwykłą wspólwłasność w częściach ułamkowych
    > to zadysponowanie współwłasnościa wymaga zgody
    > współwłaścicieli - wszystkich - patrz art 199KC

    Oczywiscie, tylko czy forma, ktora przyjalem jest wystarczajaca ? Czy tez
    powinien podpisy potwierdzic notariusz?

    > w twoim przypadku moinm zdaniem doszło do pewnej umowy quad usum
    > a ta tez powinna byc w formie szczególnej, bo korzystasza z części
    > nieruchomości
    > wspólnej z wyłączeniam innych współwłaścicieli.
    > zresztą i twoje korzystanie z mieszkania także jest takim elememntem umowy
    > quad usum bo masz współwłasnośc w częściach ułamkowych niewydzielonych
    > o ile dobrze zrozumiałem pytanie
    > wszak nigdzie nie jest napisane że twoja 1/3 to twoje mieszkanie,
    > a jeżeli jest, to żle postawiłes pytanie i odpowiedź może być
    > niewłaściwa

    Wszystko prawda, nie jest wskazane moje mieszkanie jako moje, ciagnie sie ten
    umowny podzial od powojnia, kedy to dziadek wraz z ojcem sasiada dostali od
    Panstwa nieruchmosc.
    Ja tez mam swiadomosc wspolwlasnosci, stad tez o wszystko (prawie) co chcialem
    robic wypisalem w pismie, ktore sasiad podpisal(w domu na stole).
    Co to jest umowa quad usum ?

    Bartosz