    From: "Marcin Krzemiński" <r...@r...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspólnota mieszkaniowa- zmiana udziałów
    Date: Thu, 29 Jun 2006 19:50:07 +0200

    > czy odnosi sie to do Duzej Wspólnoty, gdzie przegłosowanie uchwały odbywa
    > sie większością udziałów?
    > Dodam, ze u nas większośc (1 lokator z duzym udziałem + gmina) są za
    > sprzedaza czesci wspólnej.

    Tak, bo wydzielenie nowego lokalu z nieruchomości wspólnej pociąga za soba
    konieczność zmiany wpisów w księgach wieczystych wszystkicj właścicieli
    lokali co do wysokości ich udziału w nieruchomości wspólnej i na to musi się
    zgodzić każdy z nich z osobna.

    > Niestety słyszałam o niekorzystnym dla nas orzecznictwie Sądu, tzn nakazie
    > odsprzedania zajetej czesci strychu.

    Tak, ale to tylko ewentualnie (i dość ciężko, pod kilkoma warunkami) w
    przypadku przyłączenia jakiejś powierzchni do juz istniejącej nieruchomości
    lokalowej. Nie da się natomiast zmusić wszystkich włascicieli do zgody na
    wydzielenie z nieruchomości wspólnej zupełnie nowej nieruchomości lokalowej.