  • Data: 2005-09-08 07:10:29
    Temat: Re: własność kosmosu
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dflvmt$20q$1@news.onet.pl...
    > Mam takie kosmiczne pytanie- jak wygląda własność ziemi na ksieżycu
    > albo marsie ?
    > Do kogo nalezy ?
    > Czy gdyby mi sie udało tam polecieć mógłbym sobie zagrodzić sztachetami
    > i powiedzieć - " to już jest moje" - jak na dzikim zachodzie?

    Przestrzeń kosmiczna, łącznie z Księżycem i innymi ciałami niebieskimi, jest
    wolna dla badań przez wszystkie państwa bez żadnej dyskryminacji, na
    zasadach równości i zgodnie z prawem międzynarodowym. Przestrzeń ta nie
    podlega zawłaszczeniu przez żadne państwo, choć każde państwo może sprawować
    władzę nad obiektami, które wysyła w przestrzeń kosmiczną.

    Przestrzeń kosmiczna może być użytkowana tylko w celach pokojowych. Zakazane
    jest zatem przez prawo międzynarodowe zakładanie baz wojskowych i
    fortyfikacji na ciałach niebieskich, dokonywanie na nich prób z
    jakimikolwiek rodzajami broni oraz przeprowadzanie manewrów wojskowych.

    Przestrzeń kosmiczna, która jest wolna, częściowo zdemilitaryzowana i
    zneutralizowana rozciąga się od wysokości 90-100 km od powierzchni ziemi.