    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wlasciwosc sadu-pozew pko bankom
    Date: Thu, 07 Jul 2011 17:26:57 +0200

    W dniu 2011-07-07 17:14, Massai pisze:

    > Dokładnie.
    > Ponieważ bank stwierdza że sprawa śmierdzi, bo słup B jest jakimś
    > bezdomnym, zgłasza wątpliwości na policję i ta pierwsze co to
    > przyciska słupa i robi konfrontację, pokazując mu Ciebie - "czy to
    > ten pan pana wysłał do fryzjera, dał garnitur etc"?

    Po pierwsze: po to jest właśnie słup, aby trudno go było znaleźć.

    Po drugie: Nawet jak się słupa znajdzie, to nic nie powie, konto miał od
    dawna, dostał jakieś pieniądze, przehulał i tyle w temacie

    Po trzecie: dla skomplikowania sprawy słup może być dłużnikiem, któremu
    komornik wziął pieniądze na poczet długu dla podmiotu Z - kolejnego
    zamieszanego "w sprawie".

    > Nawet jeśli nie po pierwszym myku, to już po drugim.

    Sęk w tym właśnie, aby myki robiły dziewicze w tym temacie osoby.

    > Normalnie ze słupami jest problem taki, że nawet jak się dajmy na to
    > pijaczka przyciśnie, to on chętnie wyśpiewa kto go w to wprowadził
    > - ale zwyczajnie nie wie. "Taki łysy, z szerokim karkiem".

    Znaczy się źle dobrany słup :) Skąd założenie, że słup to tylko bezdomny
    menel?

    > W przypadku natomiast przekrętu z przelewem - Ty jako nadawca przelewu
    > jesteś pierwszym podejrzanym, zaraz po tobie Ten typ A, co to jego
    > dane wpisałeś, a numer konta słupa.
    >
    > Pewnie, możesz wciagać szerszą grupę, w to, tylko pytanie czy się
    > opłaci, i czy jeśli tak puścisz np. 100 tysięcy pln przelewem -
    > sąd nie uzna że jednak przy takiej kwocie powinieneś numer konta
    > dokładniej sprawdzić na potwierdzeniu.

    Dlatego się dziwię, że nikt tego nie sprawdził, czy się da. A może
    właśnie te wyroki na niekorzyść banku były efektem takich kombinacji? Z
    jednej strony można się pomylić i wpisać/wkleić nie to konto, które
    chcemy, z drugiej strony... może ktoś właśnie "testował system"?

    --
    Liwiusz