    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wlasciwosc sadu-pozew pko bankom
    Date: Thu, 7 Jul 2011 15:14:30 +0000 (UTC)

    Liwiusz wrote:

    > Nie wiem, czy się zrozumieliśmy. Chcę przelać pieniądze na rzecz
    > A, ale przelewam z danymi A na konto słupa B. Słup B nigdy
    > pieniędzy bankowi nie oddaje (z czego ma działkę za fatygę), a
    > nadawca przelewu odzyskuje pieniądze w ramach odszkodowania od
    > banku, który "nie sprawdził", "nie dochował staranności" itp.
    > zgodnie z wyrokiem.

    Dokładnie.
    Ponieważ bank stwierdza że sprawa śmierdzi, bo słup B jest jakimś
    bezdomnym, zgłasza wątpliwości na policję i ta pierwsze co to
    przyciska słupa i robi konfrontację, pokazując mu Ciebie - "czy to
    ten pan pana wysłał do fryzjera, dał garnitur etc"?

    Nawet jeśli nie po pierwszym myku, to już po drugim.

    Normalnie ze słupami jest problem taki, że nawet jak się dajmy na to
    pijaczka przyciśnie, to on chętnie wyśpiewa kto go w to wprowadził
    - ale zwyczajnie nie wie. "Taki łysy, z szerokim karkiem".

    I przy wyłudzeniach typu "podmianka numeru konta na allegro" - policja
    nie ma punktu zahaczenia. Kogo mu pokazać żeby zidentyfikował?

    W przypadku natomiast przekrętu z przelewem - Ty jako nadawca przelewu
    jesteś pierwszym podejrzanym, zaraz po tobie Ten typ A, co to jego
    dane wpisałeś, a numer konta słupa.

    Pewnie, możesz wciagać szerszą grupę, w to, tylko pytanie czy się
    opłaci, i czy jeśli tak puścisz np. 100 tysięcy pln przelewem -
    sąd nie uzna że jednak przy takiej kwocie powinieneś numer konta
    dokładniej sprawdzić na potwierdzeniu.

    --
    Pozdro
    Massai