  • Data: 2003-06-12 09:46:43
    Temat: Re: wła?ciciel budynku - co na niego?
    Od: P <h...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 11 Jun 2003 09:42:44 +0200, "Andrzej i B."
    <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> wrote:

    > Czytałem pierwsze odpowiedzi na twój post i raczej przychylam do twojej
    >oceny sytuacji (chyba nikt nie chce mieszkać w biurowcu) ale niestety ci
    >niewiele pomogę. Podpowiem iż w twojej sytuacji pewnie powstała wspólnota i
    >to ona decyduje o wielu sprawach większo?ci? głosów a w ważniejszych
    >jednomy?lnie (głównie chodzi o zarz?dzanie czę?ci? wspóln? ale powstaj?
    >pewne dodatkowe możliwo?ci) i je?li jest niewielka bodaj 7 wyodrębnionych
    >lokali własno?ciowych to kieruje się przepisami KC.

    Jak nie ma specjalnych regul dla wspolnoty mieszkaniowej to ustawa o
    wlasnosci lokali mowi o dwoch metodach decydowania dla wspolnoty w
    ktorej jest wiecej niz 7 lokali, zarowno wyodrebnionych jak i
    niewyodrebnionych (to nie ma znaczenia, chodzi o minimum 8 takich
    ktore mozna wyodrebnic).

    No wiec pierwszy sposob, to bodajze o ile pamietam glosowanie wg
    udzialow w nieruchomosci wspolnej, czyli jak wlasciciel jakies 50% to
    spoko kazdego pewnie przeglosuje. I jednomyslnosci w takich powyzej 7
    chyba nie potrzeba, bo zapewniam ze to wspolnocie ze setka wlascicieli
    bylby koszmar... I jeszcze byla taka mozliwosc ze w sprawach
    wymienionych w ustawie (trzeba sprawdzic dokladnie jakie), wlasciciele
    lokali ktorzy maja chyba 1/5 udzialow, to moga doprowadzic do zmiany
    sposobu glosowania z glosowania wg udzialow na glosowanie 1 wlasciciel
    rowna sie jeden glos. No to wtedy taki pojedynczy gostek nawet jak ma
    duzo w budynku to lezy i kwiczy (teoretycznie).

    Poza tym kazdy wlasciciel (ustawa o wlasnosci lokali), najemca
    (ustawa o ochronie praw lokatorow) jest zawsze zobowiazany do
    przestrzegania porzadku domowego i korzystania z niego tak, by nie
    utrudniac korzystania innym. Bo jak nie, to sa jakies w tych ustwach
    mozliwosci wykopania...