  • Data: 2005-10-09 10:47:17
    Temat: Re: wiezienie za dlugi jest nielegalne
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    krys napisał(a):

    > A kto płaci za jego papu w pierdlu, ogrzewanie celi, prąd, pensje
    > klawisza? Państwo, czyli my. To lepiej te pieniądze zamiast na wczasy
    > dla alimenciarza przeznaczyć na przesypywanie góry piachu z miejsca na
    > miejsce. Zapłacić 4 zł za godzinę, dać odpowiednią ilość godzin do
    > odpracowania , zapłacić alimenty i wysłać na drzewo.

    Najpierw by trzeba było tą górę usypać ($$$). Potem ściągnąć tego
    gościa i zmusić do pracy ($$$). Potem trzeba by było mu (lub osobie
    uprawnionej do alimentów) zapłacić ($$$$$$$). A potem trzeba by było
    posprzątać po tym, co "więzień" naśmiecił ($$$). Gdzie tu widzisz
    oszczędności?

    IMHO sama groźba więzienia jest motywująca. A jak nie, to zastanów
    się, co będzie na kogoś działać lepiej:
    - więzienie
    - chodzenie do "pracy", po której długi zostaną spłacone, przy czym ta
    praca dla państwa jako takiego będzie przynosić same straty

    To teraz więzienie motywuje do płacenia. W proponowanym przez Ciebie
    rozwiązaniu więcej osób nie będzie płacić ("teraz co mam, to przechleję,
    najwyżej pójdę do obowiązkowej pracy, po której spłacą mi alimenty").

    > Nieee, jakiego więźnia? Po co go więzić, skoro moze odpracować te
    > alimenty?

    Sęk w tym, że nie chce. Jak go zmusisz, bez pozbawienia/ograniczenia
    wolności?

    > Nie chcę go przestraszyć, chcę dokładać do jego dzieci jak najmniej i
    > zmusić go do łożenia na nie. Choćby przez to, że zamiast płacic za jego
    > utrzymanie w więzieniu jakieś 1500, dam mu do łapy tych 500 zł,( a
    > nawet nie jemu, tylko prosto na konto dziecka) za które on będzie
    > musiał pomachać solidnie łopatą.

    Przez proponowane przez Ciebie "machanie łopatą" nic, poza kosztami,
    dla zleceniodawcy nie ma.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz