  • Date: Wed, 15 Nov 2006 01:58:58 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wierzytelności

    m...@g...com wrote:

    > No to sobie sam strzeliłeś w stopę :).

    Wiesz, nikt nie ma obowiązku mieszkania całe życie pod jednym adresem. A
    pamiętaj, że ci oszukańczy "windykatorzy" lubują sie w przedawnionych
    lub nawet fikcyjnych (albo przynajmniej mocno dyskusyjnych) długach.

    IMHO sąd powinien wysyłać wezwania na adres zameldowania, a nie na adres
    podawany przez rzekomego wierzyciela.

    Wyobraź sobie sytuację, w której - mając jakieś Twoje stare dane osobowe
    - wystawiam fakturę za jakaś usługę, wysyłam wezwania na stary (albo
    nawet zwyczajnie cudzy) adres, mieszkający tam człowiek zwyczajnie nie
    odbiera (zamiast zażądać od listonosza zwrotu z adnotacją "adresat
    nieznany"), sad wydaje wyrok w trybie uproszczonym i komornik zaczyna
    latać z tytułem wykonawczym.