  • Data: 2006-08-09 07:00:59
    Temat: Re: wezwanie do zaplaty weksla
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jeśli nic innego na wekslu nie napisano, przedstawienie do zapłaty
    powinno się odbyć w ciągu roku (art. 24 prawa wekslowego)

    Nie musisz czekać 2 tygodni na odzew, chyba że masz weksel płatny "2
    tygodnie po okazaniu"

    Musisz przedstawić oryginał weksla do zapłaty - idziesz, pokazujesz
    weksel, mówisz: poproszę pieniądze. Jeśli nie dostaniesz, możesz iść do
    sądu. Ponieważ weksel płatny za okazaniem jest płatny od razu, możesz
    wcześniej uprzedzić dłużnika, aby w tym i tym dniu przygotował pieniądze
    na wykup.

    Żadne wezwanie do zapłaty nie przerywa biegu przedawnienia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz