  • Data: 2008-03-27 10:38:31
    Temat: Re: wezwanie do zapłaty Wydawnictwo "Wiedza i,Praktyka"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman Rumpel pisze:

    > Myślę, że zwiększoną pewność, że następnych durnych przesyłek nie
    > będzie. No i na wszelki wypadek zabezpieczenie, przed zarzutem, ze
    > pozostajemy w stałych stosunkach, więc milcząco przyjąłem ofertę

    Jeśli masz na myśli art. 68(2)kc, to złożona oferta musi być związana
    z Twoją działalnością, aby można było uznać Twoje milczenie za zgodę. A
    nie sądzę, że przedmiotem Twojej działalności jest przyjmowanie
    niezamówionych produktów ;)

    > Teza chwytliwa, a i w praktyce zapewne słuszna. Jeśli jednak sobie byśmy
    > chcieli poteoretyzować, to wyrzucając tę książkę rozporządzasz cudzym
    > mieniem...

    W przypadku konsumentów sprawa jest prosta, art. 15 ustawy o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny nie nakłada na konsumenta w
    związku z otrzymaniem niezamówionego produktu żadnych obowiązków.

    W przypadku firm ustawa nie działa, ale nie sądzę, aby orzecznictwo
    różniło się w jakiś znaczny sposób.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz