  • Data: 2007-12-10 15:08:48
    Temat: Re: weksel i jego splata
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:

    > A nie można weksla "zduplikować"? Zrobić jego odpis np. u notariusza?

    Jeśli nawet notariusz weksel taki "zduplikuje", to nie oznacza to, że
    wystawca ma zapłacić za 2 weksle. Wystawca zobowiązuje się zapłacić za
    *ten* weksel, czyli za oryginał. I taki oryginał ma mu zostać
    przedstawiony do zapłaty. Jeśli jednak ktoś już rozważa przedstawienie
    kopii, to nie ma znaczenia, czy będzie to ksero, czy notarialnie
    poświadczony weksel.

    Dłużnik ma prawo odmówić zapłaty, jeśli nie będzie mu przedstawiony
    oryginał weksla. Jaki masz dowód - posiadaczu notarialnej kopii - że
    jesteś nadal posiadaczem oryginału weksla i nie puściłeś go dalej w obieg?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz