eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowarunkowo umorzyliRe: warunkowo umorzyli
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin3
    !goblin.stu.neva.ru!sewer!alphared!news.uzoreto.com!feeder.usenetexpress.com!tr
    1.eu1.usenetexpress.com!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer03.ams4!p
    eer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    Subject: Re: warunkowo umorzyli
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <1...@4...net>
    <5f0722d6$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <d5y16vd2l9uc.1u1z6az7r9qrs$.dlg@40tude.net>
    <5f08b87e$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5f0ae7de$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <eqld38wdvhw2.19tna4utgqqq5$.dlg@40tude.net>
    <5f0cb0bd$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f0d6219$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f0daddb$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <1kywskct2kjpf.1hw9wuiiyq3te$.dlg@40tude.net>
    <5f0dcde4$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f1018fd$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f101a38$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f1029dd$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Thu, 16 Jul 2020 14:17:20 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.10.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <b...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <5f104552$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.40.20.124
    X-Trace: 1594901842 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17363 95.40.20.124:61366
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3099
    X-Received-Body-CRC: 1953993765
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:799684
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 16.07.2020 o 13:26, WS pisze:
    > On Thursday, July 16, 2020 at 12:20:46 PM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
    >> Ciekawe, czy wyboje (chwilowe utraty tarcia opon o podłoże)
    >> powodują zmianę wzoru?
    >
    > Wzoru nie, powoduja zmiane wspolczynnika tarcia (statycznego,
    > dynamicznego), co nalezy brac pod uwage, lub uzywac przyblizony,
    > sredni wspolczynnik tarcia (tylko nie wiadomo skad ;)

    Wiadomo, skąd, ale nie jest to ani statyczny, a ni dynamiczny
    współczynnik tarcia. Tam jeszcze wchodzi zmiana kierunku wektora oporu
    tarcia.
    ) Wiadomo, ze
    > wzor jest uproszczony, w realu ten wsp. tarcia jest zmienny, zalezy
    > chocby od temp. opon, ktora rosnie w czasie hamowania, nalezy
    > uwzglednic opor powietrza - np. przy malej masie i duzych
    > predkosciach ma odczuwalne znaczenie (chocby motocykl hamujacy z
    > ~200km/h)
    >
    Chyba nieodpowiednie podręczniki czytujesz.

    To o czym piszesz ma niewielkie znaczenie, albowiem przy hamowaniu
    awaryjnym najczęściej dochodzi do zablokowania kół. W praktyce w
    poważniejszych przypadkach p prostu biegły robi eksperyment procesowy i
    bada, jak dany samochód się zachowuje na danej konkretnej nawierzchni.

    Zmiennych tego procesu jednak jest tak wiele, że dokładne wyznaczanie
    paramentów przeważnie nie ma większego sensu prawnego. Nie jesteś w
    stanie wszystkiego przewidzieć. Mógł najechać na ślimaka przy hamowaniu,
    i w ogóle wszystko się zmieni. Mokre liście. Szarpnięcie kierownicą.

    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1