eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowadliwy towar - wymiana na nowy?Re: wadliwy towar - wymiana na nowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Andrzej" <s...@i...the.space>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wadliwy towar - wymiana na nowy?
    Date: Fri, 30 Nov 2007 18:43:52 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 28
    Message-ID: <fipi4u$t4s$2@news.onet.pl>
    References: <fion0b$98d$8@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: kielpino.multicon.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1196444639 29852 193.242.104.6 (30 Nov 2007 17:43:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Nov 2007 17:43:59 +0000 (UTC)
    X-Transport: MAPILab NNTP v1.5 for Microsoft Outlook, http://www.mapilab.com/
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Sender: bfcgijhPFslI18K3g0JAaVfcFnB3s+IXXq7OXyADvSs=
    In-Reply-To: <fion0b$98d$8@news.onet.pl>
    X-Mailer: Microsoft Office Outlook, Build 11.0.5510
    Thread-Index: AcgzNWPjLN/uklsnRIyBwm5fe1LtwgAAhwBFAAAf9zgAECM0sA==
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:500766
    [ ukryj nagłówki ]

    > A ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    > zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 znasz?
    >
    > Zgodnie z nią konsument może żądać naprawy lub wymiany produktu na
    > nowy. Jeśli wiązałoby się to ze zbyt dużym utrudnieniem, można żądać
    > zwrotu gotówki. Roszczenie kieruje się do sprzedawcy.

    Znam aż za dobrze. Reklamować towar można na 2 sposoby:
    1. Reklamacja na podstawie umowy gwarancyjnej wystawionej przez
    producenta. GWARANTEM JEST PRODUCENT i do niego należy kierować
    roszczenia.

    2. Reklamacja na podstawie niezgodności towaru z umową. Można reklamować
    wadliwy towar, tylko wtedy, gdy nie spełnia on swoich podstawowych
    funkcji np. odkurzacz nie odkurza - można reklamować, słabo ciągnie,
    albo strasznie hałasuje - nie można reklamować. To sprzedawca decyduje
    czy towar będzie podlegał naprawie, czy odda pieniążki klientowi - nie
    odwrotnie! I jescze jedno - może naprawiać w nieskończoność, aż
    klientowi się znudzi i odpuści sobie.

    Odsyłam ciebie do rzeczników konsumentów z UOKiK, a sam zobaczysz, że
    rzeczywistość nie jest tak różowa i w zasadzie konsument nie jest w
    żaden sposób zabezpieczony. Zwracam również uwagę, że jeżeli klientem
    jest firma, to już w sposób klasyczny możesz być wysłany na przysłowiowe
    drzewo.

    Andrzej

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1