eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowada auta uzywanego po 8 miesiacach. › Re: wada auta uzywanego po 8 miesiacach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!nemesis.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.ne
    ostrada.pl!not-for-mail
    From: "Tomi" <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: wada auta uzywanego po 8 miesiacach.
    Date: Sat, 24 Jan 2009 20:30:52 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 24
    Message-ID: <glfqcq$npm$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <gldgpi$grm$1@news.wp.pl> <glf02u$den$1@news.onet.pl>
    <1...@p...terror.mx> <glf90b$698$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: dyh99.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1232825562 24374 83.14.59.99 (24 Jan 2009
    19:32:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Jan 2009 19:32:42 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2137462 pl.soc.prawo:573032
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Skiraz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:glf90b$698$1@news.onet.pl...
    >
    > Jest jeżeli kupujący jest konsumentem, czyli jeśli osoba fizyczna (nie
    > prowadząca działalnosci gospodarczej, lub kupi na cel niezwiązany z
    > prowadzoną DG) kupi samochód od przedsiębiorcy.
    > Tutaj wygląda że mamy doczynienia z dwiema osobami fizycznymi nie
    > prowadzącymi DG, więc nie ma sprzedaży konsumenckiej, więc kwestię rękojmi
    > mozna dowolnie rozszerzyć bądź zmniejszyć.
    >

    A tak sie podczepie - a co jesli przedsiebiorca kupi od przedsiebiorcy ? Np
    jako przedsiebiorca kupuje auto z salonu czyli tez od przedsiebiorcy i auto
    sie psuje zaraz po pierwszym roku uzywania, jest gwarancja 3 letnia, serwis
    chce naprawic ale nie moze/nie potrafi. Kombinuja, rozkrecaja, oddaja i
    usterka znow za chwile wystepuje, naprawa ciagnie sie miesiac. Co wtedy ?
    teoretycznie powinienem byc konsumentem ale nie jestem bo prowadze DG. I
    czym moge powalczyc w celu zalatwienia swoich racji - skutecznej naprawy lub
    wymiany na nowy- ustawa o ochrnie konsumentow nie obowiazuje i chyba nigdzie
    nie ma jasno okreslone limitow czasowych w jakich trzeba sprawe zalatwic.
    Rekojmia przy konsumentach 24, przy przedsiebiorcach 12 z tego co sie
    orientuje.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1