  • Data: 2008-03-20 06:49:16
    Temat: Re: uwaga bezrobotni - ZWROT zasiłku do UP
    Od: l...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    > I tu jest błąd. Przywrócenie do pracy to w istocie rzeczy nowy stosunek
    > pracy i ubezpieczenie społeczne obowiązuje dopiero od momentu
    > przywrócenia, a nie żadne wstecz.

    > Kiepskiego prawnika miałeś, albo nie miałeś.

    Z uzasadnienia WSA:
    W myśl art 2 1 pkt 2 lit f ist. o promocji zatrudnienia i instytycjach rynku
    pracy bezrobotnym jest m.in. osoba które nie podlega na podstawie odrębnych
    przepisów obowiązkowi ubezpieczenia społęcznego z wyjątkiem ubezpieczenia
    społecznego rolników.

    W rozpatrywanej spawie skarżący z mowy wyżej wymienionych wyroków sądów
    powszechnych został przywrócony do pracy na dotychczasowych warunkach pracy i
    pąłty. W świetle powyższego rozwiązanie stosunku pracy okazało się bezskuteczne
    a stosunek pracy uległ restytucji, a zatem oczywistym jest iż w tym samym
    okresie w sensie prawnym skarżący nie mógł być jednocześnie pracownikiem jak i
    bezrobotnym pobierającym zasiłek.

    Sąd idzie dalej jeszcze,

    Stąd też w tej sytuacji skarżący w dniu rejestracji faktycznie nie spełniał
    wymogów do uznania go za osobę bezrobotną a że okoliczność ta ujawniła się
    dopiero po okresie późniejszym (wobec treści wspomnianego wyroku sądu
    powszechnego) to stałą się ona podstawą do wznowienia postępowania
    administracyjnego, gdyż wyczerpana została przesłanka wymieniona w art. 145 par.
    1 pkt 8 kpa.

    czyli pracownik BYŁ pracownikiem w dacie rejestracji bo został przywrócony do pracy.

    teraz ważne w decyzji było powołanie się na 145 par 1 pkt 5 jako na pojawienie
    się nowych dowodów nowych okoliczności faktycznych - TUTAJ sąd przyznał rację,
    że to był błąd.

    Ale Sąd nie czyni z tego sobie nic i zasłaniając się przepisami o postępowaniu
    przed Sądmi administracyjnymi twierdzi, że nie jest to podstawaw do zarzucenia
    organowi który wydał decyzję tego że naruszył prawo materialne czy to procesowe
    i że naruszenie to mogło mieć wpływ na wynik sprawy.

    No i pięknie Sąd konwalidował bubel organu - czy mam rację ?