    From: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: utrzymanie przez rodziców na studiach
    Date: Mon, 9 Apr 2007 14:01:42 +0000 (UTC)

    Witam,

    > pracuj=EA, w weekendy w tesco, to jednak niewystarczaj=B1co aby si=EA
    > utrzyma=E6, a co do relacji z rodzicami to sam nie wiem, ojciec uzna=B3 =BFe
    > "na 2. roku to on sam si=EA utrzymywa=B3"... :/

    Wiedz jedno. Sady nie patrza szczegolnie laskawym okiem na kwestie alimentacji
    osob studiujacych. Zapewne wygrasz alimenty w wysokosci wystarczajacej na
    Twoje wyzywienie (jesli dostajesz je od rodzicow to juz wiesz co to oznacza),
    dojazd do szkoly, komorke (tak gora 25 zl / mc), podstawowe materialy do
    szkoly oraz podstawowe ubranie sie. Przy tym jednak uwzgledni to ile
    faktycznie zarabiasz. Nie licz, ze wystarczy Ci z tego na jakas wieksza
    rozrywke, wieksze ciuchy itp... Tak to zwykle w sadach wyglada. Oczywiscie
    inna sprawa jesli Twoi rodzice maja naprawde niezle zarobki, znacznie powyzej
    sredniej - wtedy oczywiscie wyciagniesz wiecej.

    Generalnie nie zdziw sie jesli uslyszysz w uzasadnieniu wyroku: "Sad ustalil
    kwote podstawowych wydatkow na xxx zl, uwzgledniajac swiadczenia otrzymywane
    juz od rodzicow (mieszkanie, wyzywienie), z czego xxx zl alimentowany moze
    zapewnic sobie sam, reszta zostanie podzielona miedzy obojga rodzicow".

    Generalnie jakies 500-600 zl to gora na ile mozesz liczyc, jesli rodzice
    zapewniaja Ci wyzywienie to sadze, ze jeszcze mnie.

    Oczywiscie mozesz trafic na przychylnego sedziego, ja mowie jak to wyglada
    zazwyczaj ;-).

    I niestety slusznie ktos mowi, ze student informatyki ma pewne mozliwosci
    zarobkowe. Pamietaj o tych dwoch slowach "mozliwosc zarobkowe". Bo to one sie
    licza, a nie to ile faktycznie zarabiasz w TESCO. Jesli ktorys z Twoich
    rodzicow przyniesie na rozprawe oferte pracy dla studenta dziennego
    informatyki (po godzinach albo w weekendy), za ktora to prace jest okreslony
    zarobek to nie zdziw sie, jesli te wlasnie kwote sad przyjmie jako Twoje
    mozliwosci zarobkowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel