  • Data: 2020-12-21 20:26:00
    Temat: Re: ustawą czy rozporządzeniem
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.12.2020 o 19:42, J.F. pisze:

    > Ustawa jest. I deleguje na ministra.

    > Nie stosuje sie takich kombinacji ?

    Stosować się stosuje. Ale raczej nie wtedy kiedy wprost w akcie wyższym
    jest wymagane "działanie" ustawą. Sądy się wypowiadają, że ustawa
    ustawą, konstytucja konstytucją. I słusznie - konstytucja wymaga formy
    co najmniej ustawy to ma być ustawa - a nie że ustawa deleguje do
    ministra, minister powoła pełnomocnika a pełnomocnik wyda zarządzenie że
    "kwarantannę narodową" otwiera pan zenek - cieć w biedronce z dużym
    doświadczeniem w otwieraniu i zamykaniu.

    > Chocby czesciowych - np podatek akcyzowy - juz calkiem ustawowy, czy
    > stawki wprowadza minister ?

    A gdzieś w konstytucji jest, że stawki określa się ustawą?

    > No ale co chcesz w ustawie - lockdown do 17 stycznia, ktora to ustawe
    > prezydent bedzie mogl podpisac 20 stycznia ?

    W sumie wpisywałoby się w strategię walki z epidemią. Widzałem decyzję o
    kwarantannie wydaną z data... ponad dwa tygodnie po zakończeniu
    kwarantanny;)

    > Ale co - bezterminowy lockdown ?

    Do następnej ustawy... Dobra - nieważne - chuj wie kto to czyta;)

    --
    Shrek