  • Data: 2007-08-13 07:19:39
    Temat: Re: uschnięte drzewo sąsiada
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Circulus V." <b...@n...polbox.com> napisał w wiadomości
    news:bmoub3tcpbql13qq2kkv4nn488egsh26he@4ax.com...

    > Faktycznie niezły okaz. Zakładając że twój budynek stoi przepisowe 3 lub 4
    > od granicy, to korona tego olbrzyma musi mieć kilkanaście metrów średnicy.
    > 300 letni dąb?

    nie znam się ogrodnictwie, ale byc może tak jest; lepiej jednak zaczekac na
    odpowiedz pytajacego :)

    > Gdyby nie był to pomnik przyrody, to możesz po prostu ściąć konary
    > znajdujące się po twojej stronie, nikogo o pozwolenie nie pytając.

    nie do końca - art.150 kodeksu cywilnego stanowi wyraźnie, że zanim usunie
    sie gałęzie zwieszające z drzewa sąsiada, nalezy go wezwać do ich usunięcia
    w okreslonym terminie; po jego upływie dopiero mozna bez dalszych pytań
    wlasciciela drzewa obciąg gałęzie z tego drzewa; obcięte gałęzie można
    zachowac dla siebie; jednocześnie, skoro w majątku pytającego powstała
    szkoda, kto z winy z swej ją wyrządził, obowiązany jest do jej naprawienia;
    skoro właścicielem drzewa jest sąsiad i to on się opiekuje tym drzewem, musi
    dbac o nie w takim zakresie, by nie powstała szkoda w mieniu sąsiada/
    sąsiadow; tu niewątpliwie szkoda jest - zniszczenie pokrycia dachowego;
    można zatem także wezwać jednocześnie sąsiada do naprawienia szkody lub
    zapłaty jej równowartości - albo naprawi dach, albo zaplaci za rachunek
    firmy remontującej dach

    > --
    > Pozdrawiam, Bogdan.

    pzdr