  • Data: 2006-02-17 09:49:32
    Temat: Re: urlop niepełnoetatowca
    Od: "Łukasz Kordziukiewicz" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Urlop wypoczynkowy rozlicza się w poszczególnych latach
    > kalendarzowych. Przypuszczalnie ten pracownik jest zatrudniony od
    > 01.06.2005 r. i ma staż do urlopu wypoczynkowego ponad 10 lat.

    Pracownik zgodnie z przepisami kodeksu pracy nabył prawo do urlopu w
    wymiarze 20 dni.

    > Obecnie urlop udziela się w godzinach, a nie w dniach, więc się tak
    > nie przelicza.

    No tak, może nie dopowiedziałem z wyliczeń wyszło 18,6 dnia w zaokrągleniu
    19 dni tegoż pracownika, czyli 19 dni po 6 godzin.

    > Taka praktyka jest niezgodna z obowiązującym Kodeksem pracy.
    > Harmonogram powinien być ustalony na cały miesiąc, przed rozpoczęciem
    > miesiąca.

    Powiadz to Mc Shicie

    > Tygodniowa 40-godzinna norma czasu pracy obowiązuje pracownika
    > zatrudnionego na pełny etat. Przy 3/4 etatu tygodniowa norma czasu
    > pracy wynosi 30 godzin.

    Oczywiście,
    jednak zaznaczyłem w poście informację o klauzuli z nadgodzinami. Czyli 3/4
    etatu, potem sobie jeszcze pracuje i otrzymuje wynagrodzeni zasadnicze bez
    dodatku za pracę w godzinach nadliczbowych do momentu przekroczenia 40
    godzin.
    W praktyce miesiac w miesiąc jest to praca po 40 godzin i nikt dawno nie
    widział niepełnych etatów.

    > Najlepiej posługiwać się normą tygodniową 30-godzin przy wymiarze 3/4
    > etatu.

    > j.w. rozliczać wg normy tygodniowej i miesięcznej.

    Ale jak to zrobić? Urlop wyliczony w godzinach tak jak to zaznaczyłeś wynosi
    6 godzin(jako jeden dzień), 30 godzin (jako tydzień), 120(jako miesiąc),
    Przy pracy po 8 godzin, 40 godzin i 160 godzin - odpowiednio, jak się ma te
    sześć nieszczęsnych godzin pracownika z 3/4 etatu?

    > A jak Pan pracodawca sądzi? Należy za nie zapłacić lub udzielić dni
    > wolnych z przelicznikiem x 1,5 (z inicjatywy pracodawcy).

    Oczywiście, że się należy, ale po przekroczeniu 40 godzin, taki zapis jest w
    umowie zgodnie z Art 151 par 5 k.p.
    > Pracownik ma w umowie klauzulę o
    >
    > Ta klauzula nie oznacza, że 1/4 etatu brakującą do pełnego etatu
    > pracownik może przepracować bez wynagrodzenia.
    > Ta klauzula oznacza, że za godziny nadliczbowe powyżej normy
    > tygodniowej/miesięcznej oprócz normalnego wynagrodzenia należy
    > wypłacić dodatek za godziny nadliczbowe - 50% lub 100% (w niedziele i
    > święta).

    Bzdura, taki zapis zezwala na wydłużenie tygodniowej normy czasy pracy o 10
    godzin bez konieczności wypłaty dodatku za godziny nadliczbowe

    > Pozdrawiam

    I ja także Pozdrawiam.

    P.S. Nie jestem pracodawca, na szczęście, a może nie......

    Łukasz