    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie i okres jej wypowiedzenia
    Date: Thu, 27 Sep 2007 21:36:16 +0200

    On Thu, 27 Sep 2007, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:fdgqad$a2l$1@atlantis.news.tpi.pl DjAvX
    > <n...@o...pl> pisze:
    [...]
    > Cechy stosunku pracy określa art. 22 §1 KP.
    > Niedopuszczalność "kamuflowania" stosunku pracy za pomocą umów
    [...]
    > Wypowiedzieć możesz w dowolnym dniu miesiąca. Pozostaje kwestia interpretacji
    > zapisów umowy "2 tygodnie" i "miesiąc".

    IMHO ów "zleceniodawca" sam się trochę podłożył, dokładając do możliwego
    stosu cech stosunku pracy (nie wiemy czy tak było) zapis, który świadczy
    że intecją umowy *nie* była umowa na warunkach zlecenia.
    Powód?
    _117.html
    +++
    Art. 746
    § 1. Dajšcy zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie.
    Powinien jednak zwrócić przyjmujšcemu zlecenie wydatki [...]
    § 2. Przyjmujšcy zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie.
    Jednakże gdy zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastšpiło bez
    ważnego powodu, przyjmujšcy zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.
    ---

    Pytanie: co miałoby powodować określenie "terminu wypowiedzenia",
    skoro *ustawa* określa że można wypowiedzieć "w każdym czasie"?
    Jakby domniemany zleceniodawca *chciał* zachować warunki zlecenia,
    to mógłby zapisać np. "w razie wypowiedzenia umowy bez uprzedzenia
    co najmniej na 2 tygodnie od zamierzonego zakończenia umowy na
    stronę nakłada się karę umowną w wysokości...".

    > A dlaczego miałbyś je wykonywać po rozwiązaniu umowy?

    Próba wygdybania: bo zapisy j.w. można traktować tak, że
    zamiarem stron byłoby zrzeczenie się ustawowych roszczeń
    w razie uprzedzenia 2/4 tygodnie przed zamierzonym
    zakończeniem umowy :)
    Ale przyznaję że naciągam, bo oczywiste to nie jest.

    pzdr, Gotfryd