  • Data: 2007-09-27 20:54:24
    Temat: Re: umowa zlecenie i okres jej wypowiedzenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fdh43n$mor$1@atlantis.news.tpi.pl DjAvX
    <n...@o...pl> pisze:

    > Moze przyblize wam troche moja umowe,
    > nazywa sie toto "Kontrakt o uslugi informatyczne (na warunkach umowy
    > zlecenia)"
    Powinno być umowa-zlecenie.

    > wazniejsze paragrafy:
    > 2. Zleceniobiorca zobowiazuje sie do :
    > a: obslugi administracja serwerow
    > b: programowania systemu sprzedazy
    IMO zbyt ogólne. Np. - ile tych serwerów? A jak sie zmieni w trakcie trwania
    umowy? Ja bym żądał precyzyjniejszych zapisów. Też miewałem takie ogólniki w
    różnych umowach i zawsze na to uważałem.

    > 5:
    > 1. Umowa moze zostac rozwiazana w kazdym czasie za porozumieniem stron.
    OK.

    > 2. Umowa moze zostac rozwiazana przez Zleceniodawce z zachowaniem okresu
    > wypowiedzenia wynaszacego 14 dni.
    OK.

    > 3. Umowa moze zostac rozwiazana przez Zleceniobiorce z zachowaniem okresu
    > wypowiedzenia wynaszacego jeden miesiac.
    I tu znowu błąd. Jak pisałem wczesniej - ile wynosi miesiąc i jak go liczyć,
    kwestia sporna. Trzeba było zabezpieczyc sobie zapis 30 dni.

    > 4. W razie razacego niewywiazania sie ktorejkolwiek ze stron z warunkow
    > umowy, druga strona moze rozwiazac umowe bez zachowania okresu
    > wypowiedzenia.
    Też OK. W razie czego randka w sądzie.

    > 7.
    > Zleceniobiorca oswiadcza iz jest swiadomy ze do niniejszej umowy
    > zastosowanie maja przepisy kodeksu cywilnego i inne przepisy dotyczace
    > zlecenia.
    Pozornie sprytne, w praktyce bez realnego znaczenia.

    > 9 Zleceniobiorca sam organizuje i kieruje swoja praca w szczegulnosci sam
    > decyduje o czasie i sposobie wykonywania umowy
    To napisał tuman. Pisze się "szczegÓlności".
    Poza tym zapis ma zabezpieczać przed posądzeniem o kamuflowanie stosunku
    pracy, o którym pisałem wcześniej. Ale i tak liczy się stan faktyczny (tu
    kwestia dowodowa).

    > Nazwazniejsze co mnie interesuje to czy rozwiazanie tej umowy moze
    > nastapic w srodku miesiaca? czyli np wypowiadam ja 15 i wykonuje
    > zlecenie do 15 kolejnego miesiaca (zachowujac ten miesiac)
    Dyskusyjne. Nie umiem udzielić jednoznacznej odpowiedzi.
    IMHO - nie, miesiąc to miesiąc, zaczyna się pierwszego i kończy ostatniego.

    > I kolejne pytanie czy w zwiazku z paragrafem 9 moge wykonywac ta prace
    > zdalnie czy musze byc w siedzibie firmy?
    Możesz zdalnie. Przynajniej w takiej części, w jakiej ten sposób organizacji
    i wykonywania pracy zapewnia realizację przedmiotu umowy. Jak się nie
    sprawdzi to pamiętaj o punkcie 4.

    --
    Jotte