    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie a urlop macierzyński
    Date: Mon, 27 Jun 2005 21:37:24 +0200

    Użytkownik "Ewa" <l...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:d9pja3$eh2$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Dlaczego fikcyjne zatrudnienie? To lepiej nie uwidaczniać tego w żadnych
    > dokumentach? A co w razie kontroli jeżeli się okaże, że mąż był w pracy w
    > tym czasie a ja osobiście załatwiałam tą sprawę? Wcale nie mówię, że będę
    > składać jakieś dokumenty o zasiłek macierzyński, bo kasa z tego żadna
    > biorąc
    > pod uwagę, że będę pracowała tylko 8 razy w miesiącu. Tak się tylko
    > teoretycznie zastanawiam czy jest taka możliwość i ile te "kokosy"
    > wynoszą.
    >
    > A poza tym to dlaczego nie miałabym się starać o chociaż te "kilka
> [...]

    Daj na chwilkę wytchnąć swoim hormonom i się nie złość o te grosze bo
    maleństwu szkodzisz ;)

    Johnson napisał złośliwie lub nie to o co będzie Cię podejżewał ZUS. Czyli o
    fikcyjne zatrudnienie w celu wyłudzenia zasiłku. A najlepsze w całej zabawie
    z macierzyńskim z ZUS jest to że oni Ci mogą go nie wypłacić jak będą
    podejżewać wyłudzenie. A Ty możesz ich do sądu podać, że nie słusznie Cię
    podejżewają. A potem TVN nakręci reportaż o kobiecie która trzy lata się z
    zusem procesuje o kilka miesięcy macierzyńskiego.
    Tak niestety to działa.
    Ale jeżeli chodzi o umowę zlecenie to na pewno żeby była brana pod uwagę do
    liczenia chorobowego i macierzyńskiego to musi być odprowadzana składka na
    ub. chorobowe (dobrowolna w przypadku niektórych um. zleceń i dg i nie
    wszyscy ją płacą). Chociaż nie wiem czy mając um. zlecenie należy się
    macierzyński, ale raczej nie bo to urlop, a urlop na umowie zleceniu (chyba)
    nie przysługuje.
    Jeżeli zostałabyś osobą współpracującą przy dg to wtedy płacisz wszystkie
    składki i możesz dostać macierzyńskie pod warunkami Johnsona czyli, że ZUS
    się nie czepi

    --
    PawełJ