    From: "Jackare" <j...@1...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa o pracę problem 1-przedłużony okres wypowiedzenia
    Date: Wed, 5 Mar 2008 22:20:29 +0100

    Użytkownik "jubel" <j...@j...pl> napisał w wiadomości
    news:fqm8l4$uao$1@news.onet.pl...
    > pracodawca (biuro architektoniczne) chce zaproponować mi umowę o pracę , w
    > której termin rozwiązania umowy jest określony "za miesięcznym
    > wypowiedzeniem, lecz nie przed ukonczeniem powierzonego zadania" (cytuje z
    > głowy, bo nie mam tego jeszcze na piśmie). "Powierzone zadanie" to projekt
    > lub jego część, ukonczenie tego może trwać nawet pół roku. Taki zapis
    > wydaje mi się bezprawny, poza tym że w praktyce bezcelowy, ale nie umiem
    > skutecznie przekonać pracodawcy, że tak właśnie jest. Na podpisani tej
    > umowy generalnie mi zależy, ale "uziemienie" mnie na pół roku gdybym
> [...]

    Umowa o pracę to umowa o pracę. Zasady podpisywania i rozwiązywania reguluje
    KP, ale....
    Zapisy umów o pracę nie mogą być gorsze niż minimum stanowione przez KP, a
    dłuższy okres wypowiedzenie może być uznany przez sąd za warunki lepsze niż
    wymagane przez KP minimum . Dłuższy okres wypowiedzenia = lepsza ochrona
    pracownika. Tu by się musiał jakiś specjalista od prawa pracy wypowiedzieć ,
    najlepiej odnosząc się do orecznictwa i komentarzy do KP
    --
    Jackare