  • Data: 2010-07-30 23:06:30
    Temat: Re: umowa o dzieło na zwolnieniu lek.?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:i2vkod$og4$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ja tu dyskutuje o teorii, a nie jak w praktyce kiwać ZUS.
    Aaaa, no to co innego.
    Teoria bez przełożenia na praktykę - to kapuję.

    > jak kiedyś brałem zasiłek chorobowy, to podpisywałem się pod oświadczeniem
    > o niewykonywaniu w tym czasie pracy zarobkowej (może jakoś inaczej to było
    > sformułowane, ale sens ten sam).
    O podstawę prawną żądania takiego oświadczenia nie pytałeś?

    > Czyli oprócz zwrotu świadczenia miałbym jeszcze sprawę karną. Oczywiście -
    > w razie udowodnienia.
    A jak widzisz np. praktyczną możliwość udowodnienia, że dokonywałeś w ramach
    umowy-zlecenia za pieniądze tłumaczenia tekstu leżąc jednocześnie na
    zwolnieniu z ciężką anginą i pobierając z tego tytułu wynagrodzenie/zasiłek?
    Pisałem - raz jeszcze powtórzę - że to nie jest wszystko takie proste, jak
    to ująłeś i teorii od praktyki w sprawach właśnie praktycznych odrywać nie
    można. To prowadzi na manowce.

    > W podatkach? Nie zawsze ;)
    Nie gadamy tu o podatkach, to bez związku z tematem, że użyję argumentu w
    twoim stylu.
    Ale i w tej dziedzinie czepią się raczej jak im nie będzie pasować, że
    emeryt starego portfela zamieszkujący komunalną klitki nagle kupuje dom w
    luksusowej dzielnicy i nowe Volvo V80.

    > Przy czym można założyć, że tutaj chory czegoś chce - zasiłku.
    Założyć można wszystko. Ponoć nawet majtki przez głowę. :)
    Ale tu raczej - ma prawo.
    I nie chce, a żąda jego realizacji

    > Jak chce, niech wykaże, że się należy.
    Jeden wydruk z księgowości.
    Ale po co?

    > Była umowa, ale nie pracował? Trzeba to przynajmniej uprawdopodobnić.
    Odwrotnie. To jemu trzeba udowodnić, że pracował na zwolnieniu. I to
    zarobkowo.

    --
    Jotte