  • Data: 2010-07-31 11:10:45
    Temat: Re: umowa o dzieło na zwolnieniu lek.?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Toć właśnie Liwiusz Ci pisze, że pomyliłeś strony warunku.
    > To iż "A oznacza B" nic nie mówi na temat relacji "czy B oznacza A".
    > I tak się zdarza w tym przypadku - zarobek *nie jest* ograniczony do
    > kryterium "dochód opodatkowany", a w szczególności "działalność
    > gospodarcza". Z faktu przytoczenia prawdziwej tezy (iż "DG oznacza
    > przychód/zarobek") nie wynika nic w drugą stronę, zaś teza iż
    > "przychód oznacza DG" jest wprost błędna (a jeśli z tym się zgadzasz
    > to nie wiadomo co chciałeś powiedzieć!)

    Obaj nie zrozumieliście.

    Sprawdzamy, czy sprzedaż nie jest w ramach działalności gospodarczej -
    nie jest. Skoro nie jest, to dla rzeczy ruchomych nabytych ponad pół
    roku wcześniej - pieniądze za sprzedaną rzecz ruchomą nie stanowią w
    ogóle przychodu (czyli zarobku) w rozumieniu ustawy.

    > Sprzedaż własnych używanych rzeczy stanowi przychód - *zwolniony*
    > z podatku. Równie dobrze (zwolniona z podatku) jest np. sprzedaż
    > samodzielnie pozbieranych jagód (i już widzę jak w oparciu o ustawę
    > o podatku dochodowym bronisz tezy iż "to nie jest zarobek" ;))

    Gotfryd, popraw mnie jeśli coś się zmieniło, ale w tej kopii ustawy, co
    ja ją posiadam, sprzedaż rzeczy ruchomej, którą posiada się ponad pół
    roku i nie sprzedaje się jej w ramach DG - nie jest _w_ogóle_ dochodem.

    Dwie rzeczy - zwolnienie od podatku / brak podstawy do opodatkowania.

    W ustawie masz wymienione źródła przychodów - i owszem, zbycie
    przedmiotów byłoby przychodem, ale tylko jeśli nabyłeś tę rzecz
    odpowiednio niedawno. Inaczej nie jest to w ogóle przychód.

    Jak jest to DG, to masz inne przepisy, ale jak nie DG, to algorytm się
    kończy na braku przychodu czyli braku podstawy do opodatkowania dochodu
    (zarobku).