  • Data: 2010-07-30 21:34:33
    Temat: Re: umowa o dzieło na zwolnieniu lek.?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Również nie twierdzę, że dzieło koniecznie trzeba wykonywać przez cały
    > czas umowy, zwróciłem tylko uwagę, że jeśli ktoś będzie robił fuchy na

    Widzisz.

    > dzieło w czasie trwania zwolnienia, to powinien to zrobić w ten sposób,
    > aby w razie sporu nikt nie miał wątpliwości, że mógł dzieła wykonać poza
    > okresem zwolnienia.

    Wątpliwości pazerny fiskus może mieć nawet względem tego, czy kupując
    witaminy dla sąsiada przy okazji zakupów przepisanych leków dla siebie
    nie robisz tego za wynagrodzeniem. I faktycznie mamy taką patologiczną
    sytuację, że fiskus może tak założyć w drodze decyzji administracyjnej i
    potem ty będziesz musiał się tłumaczyć, że nie jesteś wielbłądem.

    Ale w takiej sytuacji, będąc na zwolnieniu, należałoby się obawiać w
    ogóle wstawania z łóżka ;)

    Zwracam też uwagę na to, że "papierologicznie" umowy o dzieło i organ
    zawiadujący wypłacaniem zasiłków chorobowych nie są ze sobą powiązane -
    pomijając przypadek umowy o dzieło z własnym pracodawcą.

    > W skrajnych przypadkach na podstawie doświadczenia życiowego, np.
    > wybudowanie domu w tydzień.

    A to zależy JAKI dom. Stan surowy zamknięty drewnianego szkieletora,
    przy użyciu prefabrykatów, spokojnie możesz uzyskać w tydzień.

    > Poza tym mogą znaleźć się dowody (świadkowie itp.), że dzieło było
    > wykonywane w danym czasie.

    To już zakłada wcześniej planowaną inwigilację. Byłaby to lekka
    paranoja, nie uważasz? ;)

    > Na okoliczność przetłumaczenia 1000 stron w 1 dzień też można, jak się
    > ktoś nie zna, znaleźć biegłego, który w odpowiedni sposób przekona sąd,
    > czy jest to realne do wykonania, czy nie.

    Patrz dalej.

    > To wcale nie znaczy, że należy zaprzestać z korzystania z biegłych.

    A gdzie ja napisałem, że należy?

    > Istnieją pewne granice absurdalnych tłumaczeń. Jednym z nich jest
    > twierdzenie, że można przetłumaczyć 0,7 strony na minutę przez całą

    Zgoda, niemniej jednak ponownie przypominam, że tego typu umowy są
    układane z zapasem. Albo wręcz są antydatowane.

    > dobę. Uważasz, że obalenie takiego twierdzenia jest niewykonalne?

    Zależy od wymaganej jakości ;) Patrząc na niektóre instrukcje obsługi -
    ewidentnie produkowane z użyciem wyłącznie programu tłumaczącego -
    spokojnie można taki efekt uzyskać ;->

    To jest na temat. Wczytaj się.