  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: umowa bezpieczna najmu
    Date: Sat, 22 Sep 2012 13:21:21 +0200

    On 2012-09-22, p47 <k...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Niemniej chodzi i mi o umowę w obecnym nieszczęsnym stanie prawnym
    > możliwie jak najbardziej chroniąca także interesy właściciela, (choć
    > wiem, że nie całkowicie, bo to, jak wspominałeś, jest niemożliwe).
    > Przede wszystkim chodzi o możność możliwie szybkiego usunięcia
    > niepłacącego lokatora bez konieczności zapewniania mu lokum.

    Może po prostu sprzedaj nieruchomość i zainwestuj w coś o mniejszym
    ryzyku? AFAIK stopa zwrotu z nieruchomości jest porównywalna ze
    stopą zwrotu z lokaty, a ryzyko dużo większe.

    IMHO prawnie się nie zabezpieczysz. Jak lokator *będzie chciał*
    i będzie znać prawa mu przysługujące, to niewiele będziesz mógł
    zrobić.

    A możesz osiągnąć inny skutek: osoby widzące niesamowicie obostrzoną
    umowę najmu dojdą do wniosku, że masz ich za osoby nieuczciwe, albo
    że warunki przez Ciebie proponowane są nierynkowe i po prostu nikomu
    lokalu nie wynajmiesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl