  • Data: 2004-11-02 05:19:48
    Temat: Re: uczucia religijne
    Od: "Jakub Gębczak" <jakub@[delete.it]futurenova.net> szukaj wiadomości tego autora

    > A jak Ty to odebrałeś? Narusza to Twoje uczucia religijne?

    Moim zdaniem tak.
    Wg mnie narusza tez wspomniany artykul.

    Prawnikiem jednak nie jestem wiec moja interpretacja tego przepisu nie jest
    z pewnoscia niepodwazalna.
    Dlatego skierowalem zapytanie na te grupe.

    Moim zdaniem narusza gdyz:
    1) korzysta z symboliki religijnej jednoznacznie i pewnie kojarzacej sie z
    religia (chrzescijanska)
    2) przedstawia owe symbole w polaczeniu z tresciami wulgarnymi , wrecz
    pornograficznymi
    3) autor dokonuje polaczenia swiadomie
    4) mnogosc symboliki jednoznacznie informuje nas ze owe symbole nie sa
    przypadkowym zabiegiem artystycznym badz tez przypadkowo ukladajacymi sie
    ksztaltami

    Wg. mnie fragment:
    "znieważając publicznie przedmiot czci religijne"
    moze sie odnosic w tym przypadku do owych tresci gdyz przedmiotem czci
    religijnej jest postac Chrystusa, ktora zostala tam uwzledniona
    ("przedmiotem" rozumanie jako "obiektem").
    Uwazam ze mozna tu mowic o publicznym zniewazeniu gdyz internet jest zrodlem
    masowym i ogolnodostepnym przez co moim zdaniem publicznym.

    Czekam na opinie innych.

    --
    Jakub Gębczak