    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Date: Tue, 09 Mar 2010 15:36:01 +0100

    R.M. pisze:

    > spokojnie, po co odrazu obrazac ludzi? poprostu nie wiedzialem ile
    > wynosi maks. odszkodowanie za wypadek

    Jeśli już uznamy, że każdy kierowca musi być ubezpieczony (choć
    trudno obronić taką tezę), to dobrze by było, gdyby była możliwość
    zawarcia ubezpieczenia z regresem - po wypłacie odszkodowania zakład ma
    roszczenie do sprawcy. Myślę, że znacznie obniżyłoby to cenę
    ubezpieczenia, zwłaszcza że większość szkód jest nieduża i możliwa do
    ściągnięcia ze sprawcy w ciągu jego życia.

    Ponadto spowodowałoby to ostrożniejsze jeżdżenie kierowców, co
    przełoży się na mniej wypadków śmiertelnych.

    Generalnie idea obowiązkowego OC jest warta ośmieszania, ale jak się
    to robi, to warto to robić z głową, Panie R.M. ;)

    --
    Liwiusz