  • Data: 2008-07-21 18:00:49
    Temat: Re: tymczasowy areszt w Polsce
    Od: "Krystian K." <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " ala" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:g5ukpg$hv5$1@inews.gazeta.pl...
    > mam pytanie czy macie wiedze z jakis badan ,doswiadczen ,czy czesto jest
    > mozliwe aby sąd podjal decyzje o tymczasowym aresztowaniu 3 mcznym na
    > podstawie pomowien ? tzn skladam np na kogos doniesienie o popelnieniu
    > przestepstwa wiec jest moje zeznanie,bada to prokurator wydaje najpierw
    > decyzje o 48 godzinnym zatrzymaniu pozniej przedluza do 3 mcy.czy na tym
    > etapie moze sie zdazryc ze dadza wiare temu co mowie bez glebszego badania
    > ?
    > czy raczej musi byc cos na rzeczy? czy sam ciazar przestepstwa i dobro
> [...]

    Z wlasnego doswiadcznie wiem, ze sad na podstawie zeznan jednego czlowieka
    aresztowal 4 osoby. W uzasadnieniu podal oczywiscie obawe matactwa, i surowa
    kare ( 10 lat ).
    Zazaleni mozna wniesc o ile dobrze pamietam w terminie 7 dni od
    aresztowania. W 90% przypadku i tak nic t nie daje.
    Areszt mozna zamienic, na dozor policyjny, poreczenie majatkowe, czy tez
    zatrzyanie paszportu o ile przeslanki jakie byly podniesione w uzasadnieniu
    aresztu ustapia - np: osoba aresztowana zlozy odpowiednie wyjasnienia, ktore
    pokryja sie z wyjasnieniami innych swiadkow, czy wspoloskarzonych. Wtedy nie
    bedzie juz zachodzila obawa matactwa.