  • Data: 2002-11-26 21:59:38
    Temat: Re: tramwaj-kanar-sąd-co dalej?
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Oj kolego...aleś namotał.

    news:as0e36$4a2$1@news.onet.pl...

    > To nie skarga tylko sprzeciw na urzędowym formularzu, spowoduje, jeśli
    > będzie dobrze wypełniony, przyjęcie tego sprzeciwu i skierowanie sprawy z
    > postępowania uproszczonego nieprocesowego "Nc" do postępowania zwyczajnego
    > procesowego "C" i Twoja sprawa zostanie skierowana nna rozprawę

    Po pierwsze, to z postu wcale nie wynika, co właściwie dostał. Pewnie wyrok
    zaoczny w postępowaniu uproszczonym, bo z niewiadomych mi przyczyn ZTM uparł
    się przy dochodzeniu swoich roszczeń akurat w tym trybie. Jesli tak, to
    gdzie sie podzial pozew, który powinien był dostac wcześniej? Jeśłi to już
    zoaczny wyrok to w takim razie rzeczywiście wnosi się sprzeciw i
    rzeczywiście na formularzu. ALE:
    NC i C to tylko literki, które sąd sobie stawia w sygnaturze, żeby łatwiej
    sie połapać - nie są to żadne nazwy i jurydycznie nie istnieją. ŻADNE z
    postępowań które wchodza w grę NIE JEST postępowaniem nieprocesowym. Są to
    postępowania _odrębne_ a ( skuteczne ) złożenie sprzeciw skutkuje
    skierowaniem sprawy do rozpoznania _ w trybie zwyczajnym_. Widać, że masz
    ( miałeś ) praktyki w sądzie, ale na zajęciach z kpc trzeba było lepiej
    uważać.

    > Możesz ubiegać się o zwolnienie z kosztów procesu, jeśli przegrasz, na
    mocy
    > klauzuli o zasadach sprawiedliwości spoęłcznej

    To nie jest odpowiedź na to pytanie i nie wiem, szczerze mówiąc, o jakiej
    klauzuli mówisz. Pewnie chodzi o przepis artykułu 102 kpc, gdzie w
    'szczególnie uzasadnonych przypadkach' sąd moze strone przegrywająca zwolnić
    z ponoszenia kosztów procesu ( czyli bulenia przeciwnikowi ). Ale to nie
    wszystko. Jest art. 113 kpc na podstawie którego każdy może wystąpić o
    zwolnienie go z kosztów sądowych ( zarówno opłat jak i wydatków ).
    Tak więc trudno przewidzieć, ile taki proces może kosztować - zależy, czy
    jesteś biedny i sąd postanowi zwolnić z kosztów a potem nie obarczać nimi w
    razie przegranej a jeśli nie, to ile rozpraw będzie itp itd. Co do
    konkretnych kwot - to na początek sprzeciw będzie kosztował o ile się nie
    myle 15 PLN w znaczkach sądowych. Wniosek z art. 113 nie podlega opłacie :-)

    > Powołać swoją dziewczynę na świadka albo wnosić o oddalenie powództwa jako
    > całkowicie bezzasadnego i obarczonego licznymi błędami co do opisu stanu
    > faktycznego, które z resztą sam wskazałeś

    Znaczy chyba i to i to. Powołaj dziewczyne, opwiedz jak było i że błędny
    numer ewidentnie świadczy o późniejszym, nieudolnym sfabrykowaniu mandatu.
    Ale Twoj podpis...źle sie stało.....

    ?
    > PS. kto jest pełnomocnkiem ZTM Pani Zielińska czy też Pani Przytulska?

    Ostatniemi czasy P. Zielińska. Czy ktoś wytłumaczy mi, czemu składa to
    wszystko w postępowaniu uproszczonym?

    Depi.