  • Data: 2011-10-14 11:58:13
    Temat: Re: to jest bezprawne prawo do olewania przez podmioty gospodarcze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Oct 2011, NKAB - wrote:

    > Jeśli stacja chce coś promować za darmo to ich sprawa,

    Zgadza się.

    > to ta stacja rezygnuje z dochodu, nie ma pieniędzy

    Zgadza się.

    > - nie ma podatku.

    A to jest teza bardzo optymistyczna.
    Poczynając od "klasycznej darowizny" a kończąc na art.11 ustawy
    o podatku dochodowym, w międzyczasie zaliczając PCC i podobne.

    > Państwo w tym przypadku nie ma nic do gadania bo to ta firma nie chce
    > na tym zarabiać.

    Weź i może sprawdź ww. art. ustawy.
    Nie tylko AKTUALNEJ ustawy, ale różnych wcześniejszych też.
    To tak na wypadek jakby Ci się *wydawało* że jedna lub
    druga formacja polityczna ma odmienne zdanie.

    Przecież *CAŁE* prawo formalne polega na tym, że państwo rezerwuje
    sobie prawo do stosowania przymusu.

    > i jak ja sąsiadowi naprawię kran to już jest to zdarzenie gospodarcze
    > bo ja mam firmę hydrauliczną i jakiś idiota zmusza mnie abym przymusowo
    > wziął za to kasę lub sami uznają, że sąsiad ma ukryty dochód i on powinien
    > odporowadzić za ten dochód podatek ja vat.
    >
    > Nie, nie, nie. Takie prawa normalni obywatele ignorują,

    Ale to jest dyskusja na temat "nieposłuszeństwa obywatelskiego",
    a nie tego czy akurat Macierewicz czy kto inny napisał prawdę,
    tj. że wszyscy dotychczasowi rządzący tak uważali :>
    (co poniektórzy nierządzący nie uważali, ale okazji sprawdzić
    nie było).

    pzdr, Gotfryd