  • Data: 2023-02-28 20:28:13
    Temat: Re: szyba
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.02.2023 o 18:58, J.F pisze:

    > Nawiasem mowiąc - kamien miedzy blizniaczymi oponami kreci sie na
    > nieco mniejszym promieniu i nigdy nawet sie nie zatrzymuje wzgledem
    > jezdni.

    Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Rozbijające szyby kamienie są
    faktem, z którym trudno polemizować. Ale jaka jest tego mechanika?
    Wydaje mi się, ze masz rację. Kamień raczej zostanie podrzucony i
    kolejny samochód w niego uderzy swoją prędkością. Chyba, że koła będą
    buksować, to wówczas może dojść do wyrzucenia kamienia w tył.

    W tej sytuacji groźniejszy jest kamień spadający ze skrzyni ładunkowej,
    jeśli spadnie na jadący w przeciwnym kierunku pojazd, bo tu prędkości
    się zsumują.

    --
    Robert Tomasik