  • Data: 2006-12-31 11:43:58
    Temat: Re: :/ szok nieletnia mnie pozywa :/
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:en82im$jte$1@news.onet.pl...

    > Czytałem książkę pewnego emerytowanego już prokuratora z czasów PRL. Opisywał
    > najciekawsze przypadki ze swojej kariery zawodowej. Podobno dość częstym
    > przypadkiem jest, że poszkodowana kobieta w przypadku gwałtu nie zgłasza
    > przestępstwa - najpierw rodziny próbują się dogadać i zrekompensować straty w
    > inny sposób. Szczególnie było to widocznie w niedużych miejscowościach, gdzie
    > wszyscy się znają, a wstyd z ewentualnej sprawy sądowej byłby duży. Dlatego
    > też wiele gwałtów, jak już było ujawnianych policji, to z dużym opóźnieniem.
> [...]

    Pewnie, że to prawdopodobne. Nie wiem na ile częste, ale pewnie w mniejszych
    środowiskach się zdarza. Ale do naszego przypadku ta kradzież portfela mi nie
    pasuje za nic. Z tym, że takie praktyki niosą za sobą ryzyko utraty dowodów.

    Nic prostszego, by rodzina sprawcy czy on samo chwilę się potargował, po wodził
    ofiarę za nos. Kilka dni i ślady się same zatrą. Rany i otarcia zagoją. Potem,
    to nawet jak ofiara zgłosi gwałt, to ciężko cokolwiek udowodnić sprawcy.