    From: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: swiadkowie zdarzenia
    Date: Tue, 18 Nov 2008 18:44:20 +0100

    "bbl" <b...@y...com> wrote
    > Mam taki problem, ktoś chce mnie w coś wrobić czego nie zrobiłem. Twierdzi
    > że ma trzech świadków którzy mnie niby widzieli. Jak w takiej sytuacji się
    > bronić. Jeśli np. wtedy spałem i nie mam za bardzo jak potwierdzić tego
    > faktu.

    Zależy czy świadkowie będą na tyle wiarygodni i nie poplączą się w
    zeznaniach.... czasem bywa, iż sąd uwierzy.
    IMHO Zależy wtedy od Twojej czy adwokata wnikliwości, aby podważyć ich
    zeznania. Im poważniejsza sprawa tym pewnie sąd będzie bardziej wnikliwy.
    Jak się złapie świadków na krzywoprzysięstwie to mają postępowania karne.

    >Co mam też znaleźć sobie świadków?

    Którzy co potwierdzą? Że spałeś? Czy jakieś inne niekonieczne prawdziwe
    alibi (co oczywiście nie byłoby legalne)?