    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <60f1878f$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <I4oII.318971$nc1.68232@fx12.ams1>
    <60f275de$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <GavII.1583274$ImK8.358418@fx04.ams1>
    <60f2886d$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <8hNII.341362$Nqd.135697@fx06.ams1>
    <60f40063$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <ZzpJI.343642$Nqd.172494@fx06.ams1>
    <60f6d792$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <60f82e11$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <1xjn5lbjihdxw.9dy8h3yskjtv$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: strzelał do dzika
    Date: Thu, 22 Jul 2021 15:54:40 +0200

    W dniu 22.07.2021 o 11:08, Olin pisze:

    > Na zawodach - niechby i dynamicznych - są jakieś pompy próżniowe?

    Nie ma. Ale tam są mądrzy ludzie i wiedzą, co to przykładowo "próżnia
    operacyjna". Jak ktoś zaczyna się dopytywać o pompę próżniową, to dla
    bezpieczeństwa uczestników wywala się go poza strzelnicę, bo z góry
    wiadomo, ze nic mądrego z tego nie wyniknie.

    > To nie ja wyskoczyłem z tezą, że dzika krzyczącego ludzkim głosem nie było
    > słychać z powodu znacznej odległości.

    Ale czemu akurat 7 km? Sądzę, ze już z kilkuset metrów mogłoby być nie
    słychać. Jak oceniam wyniki na strzelnicy sportowej, to przy dystansie
    25 metrów muszę wrzasnąć, by zawodnik to słyszał. Podejrzewam, że tak ze
    100 metró słychać by było, ze ktoś krzyczy, ale zrozumieć by już było
    trudno. W każdym razie na 50 metrach już nie da się tak dyktować wyników.

    --
    Robert Tomasik