  • Data: 2010-01-11 21:50:12
    Temat: Re: stłuczka tajniaków z taxi - wina tajniaka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hig5qf$m1d$2@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Radiowozy nie mają AC i policjanci płacą za spowodowane wypadki z własnej
    > kieszeni (tzn. maks chyba trzymiesięczna pensja).

    Coś tam wiesz, ale nie do końca. Radiowozy AC nie mają, za to policjanci
    mają własne OC, z którego jest pokrywana odpowiedzialność do tych 3 pensji.
    Powyżej dochodzić Policja może roszczeń przy celowym działaniu policjanta
    albo gdyby był pod wpływem alkoholu. Trudno mi powiedzieć, co to za dziwna
    inicjatywa ze strony policjantów, by od poszkodowanego przyjmować
    oświadczenie, że nie rości sobie pretensji. Jeśli faktycznie takie
    zdarzenie miało miejsce, to jest co najmniej wątpliwe moralnie, a nawet
    przy odrobinie inwencji mogłoby zahaczać po prostu o korupcję. Policjant na
    miejscu kolizji wykonuje czynności służbowe no i taką quasi darowiznę
    roszczenia spokojnie można uznać za korzyść materialną. to tak jakby od
    sprawcy kolizji zarządać wymalowania komisariatu w zamian za niższy mandat.