  • Data: 2009-01-02 14:32:06
    Temat: Re: sprawa spadkowa - pytanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Flyte wrote:
    > Witam,
    >
    > mam problem dotyczący garażu i samochodu ojca: otóż ojciec ma garaż, ale ten
    > garaż jest zarejestrowany na wujka.

    czyli ojciec nie ma garażu, tylko wujek.

    > Zależy mi żeby wyprostować tą sprawę w miarę szybko ale definitywnie. Najlepsza
    > opcja to: zrzeczenie sie przez dzieci spadku (a konretnie części dotyczącej
    > garażu i samochodu) na rzecz cioci, a następnie darowizna albo po prostu zakup
    > nieruchomości od cioci.

    Najlepiej będzie jak ci rozwiązanie podpowie doradca podatkowy.

    W jaki sposób mogę przeprowadzić sprawę spadkową? czy
    > jest to przed sądem, czy wystarczy np. w kancelarii notarialnej?

    wniosek do sądu o stwierdzenie nabycia spadku

    > Czytalem też, że można się zrzec spadku, ale tylko do 6 miesięcy od daty
    > śmierci.

    bez sensu, bo jak dzieci mają dzieci, to te dzieci dzieci dostaną spadek
    a nie ciocia. Zreszta i tak za pozno.

    Czy wobec tego teraz (po 3 latach od śmierci wujka), jest sens
    > zakładania sprawy spadkowej, czy może jakiś inny alternatywny proces prawny, np.
    > darowizna każdego z dzieci na rzecz cioci?

    najpierw musi byc papierek kto jest właścicielem, czyli wniosek do sądu.
    Potem możecie już robić z tym co chcecie. Mogą wam to darowac
    bezpośrednio, moga wam to sprzedać. Bez znaczenia.
    Przy czym najpierw dajemy cioci a potem ciocia wam może w US nie przejść.