  • Data: 2009-01-05 18:55:56
    Temat: Re: sprawa spadkowa - pytanie
    Od: kam <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > To dlaczego wyciąłeś kawałek o tym, aby nie mylić darowizny z działem
    > spadku?

    ja tylko kwestionuję konieczność wpisu do kw dla dokonywania
    rozporządzeń przedmiotem wchodzącym w skład spadku

    > Dział spadku to *odrębna* czynność prawna.
    > To że ktos uważa, iż nieskorzystanie z własnej części spadku jest
    > darowizną to jego sprawa - z p. widzenia prawa darowizna to nie jest.

    przez darowiznę korzysta się z własnej części spadku :)
    można zresztą darować też spadek bądź udział w nim
    ale do dokonania darowizny przedmiotu wchodzącego w skład spadku nie
    jest też konieczny wcześniejszy dział spadku

    > Z definicji darowizna to przekazanie majątku który już się miało :)

    majątek nabyty w spadku ma się z chwilą śmierci spadkodawcy...

    KG