  • Data: 2002-12-03 10:29:25
    Temat: Re: spółki - co i jak?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Hubert Kowalski napisał:

    > trzeba

    > Niestety przerabialem to. REGON otrzymasz, na decyzje z US o nadaniu NIP-u
    > musisz poczekac, az doniesiesz odpis z KRS (przynajmniej w Gdansku). A bez
    > NIP-u czasem ciezko prowadzic dzialalnosc :-)

    Ej, cos nakręcili - rejestrowałam spółkę pare miesięcy temu i do
    otrzymania NIPu potrzebny był regon, umowa i kopia głownego formularza
    złożonego do KRS (wniosku z pieczątką przyjęcia).
    Spółka działała jako "w organizacji" przez ok. miesiąc posługując się
    juz własnym NIPem. Jest to wtedy "jednostka organizacyjna nie
    posiadająca osobowości prawnej", pełnoprawny uczestnik obrotu gospodarczego.
    No chyba że chciałes zgłosić "zoo" w organizacji juz jako osobe prawna,
    którą przeciez jeszcze nie jest.

    Ale co by nie było, do czasu otrzymania NIPu mozna posługiwac sie
    regonem jako numerem zastępczym.
    Możesz byc nawet VATowcem posiadajac tylko regon - wpisuje się go na
    fakturze w miejsce NIPu i jest to pełnoprawna faktura VAT.

    Spółka w organizacji musi przeciez płacic podatki. Jest juz wymieniona
    "z nazwiska" w ustawie o PDOP - a więc ma prawo działac jako podmiot
    gospodarczy. US nie może odmówić nadania NIPu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl