    From: spp <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spółka z synem
    Date: Thu, 21 Jun 2012 12:09:18 +0200

    W dniu 2012-06-21 12:02, Marzena pisze:

    > Dzięki za wyjaśnienia. Tak podejrzewałam, że nie będzie to dla korzystne.
    > Mam jeszcze pytanie dodatkowe. Syn kilka dni temu skończył 25 lat i
    > studia inżynierskie. Wprawdzie został mu jeszcze rok magisterki, ale
    > teoretycznie można uznać, że jest dorosły. Czy to coś zmienia? Czy liczy
    > się tylko fakt wspólnego mieszkania? A gdyby się ożenił i żona się
    > wprowadziła do nas?

    Zdecydowanie większe szanse chociaż i dzisiaj możesz próbować wciągnąć
    go jako pracownika. W końcu sam fakt zamieszkania nie świadczy o
    wspólnym gospodarstwie domowym a od czasu zatrudnienia nie będzie już na
    Twoim utrzymaniu.
    Oczywiście, musisz się liczyć z walką sądową (zwłaszcza z ZUS-em) ale
    myślę że szanse są duże.

    "Przepisy ubezpieczeniowe nie definiują pojęcia "pozostawanie we
    wspólnym gospodarstwie domowym". Zatem zależy to od okoliczności
    konkretnego przypadku. Jak zważył Sąd Najwyższy zamieszkiwanie pod tym
    samym adresem nie może być automatycznie uznane za pozostawanie we
    wspólnym gospodarstwie domowym (por. wyrok Sądu Najwyższego z dnia 2
    lutego 1996 r., sygn. akt II URN 56/95)."

    --
    spp