    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 28 Apr 2012 10:50:37 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: spoldzielnia

    On Sat, 28 Apr 2012, Chiron wrote:

    > Witam,
    > za niedługo jak co roku moja Spółdzielnia robi spęd lokatorów,

    Ja tak w sprawie formalnej, zwiazanej z nazwa grupy.
    Zawsze dziwi mnie taki akcent na "lokatora".
    Lokator, to jest gosc, który w sprawie budynków i organizacji
    nie ma nic do gadania, jego rzady kończa się w miejscu w którym
    mówi włascicielowi "jak cie mam gdzies, na takich warunkach
    nie mieszkam, znajdz sobie innego osła albo dopilnuj żeby
    mieszkanie i zasady korzystania z niego wygladały tak a tak".

    W rzeczonym "spędzie" do gadania maja *spółdzielcy*, jako
    *własciciele* spółdzielni (poprzez "wkład").
    Ich lokatorskosc jest trzeciorzędna, choć brzmi całkiem
    jak "ich wysokosc" :)

    > Chciałbym, żeby to zaczęło służyć lokatorom.
    > Na początek chcę spowodować zlikwidowanie komisji,
    > które są wybierane z lokatorów i w zasadzie oprócz
    > zbierania się i pobierania diet- nic nie robią.

    W zasadzie, to literalnie napisałes tak:
    - sa lokatorzy
    - wybierani do komisji
    - i dostaja pieniadze za darmo
    - i tymże lokatorom chcesz się *przysłużyć*

    Watpię czy podziela Twój poglad ;)
    (oczywiscie, merytorycznie dalsza tresc ma sens, ale napisałes

    Zacznij od przeczytania statutu.
    Może tam sa jakies haczyki.

    pzdr, Gotfryd